İSTANBUL, – Çin’in Emeishan kentinde gerçekleştirilen 10’uncu Dünya Kung-fu Şampiyonası’nda Türkiye Wushu Milli Takımı, elde ettiği büyük başarıyla birlikte dünya şampiyonu olarak yurda döndü.
Takım müsabakalarında 8 farklı ülkeye karşı gösterdiği üstün performansla 9,08 puan toplayarak en yüksek sonucu elde eden milli takım, dünya şampiyonluğu unvanının sahibi oldu. Türk sporcular, bireysel yarışmalarda da büyük bir başarı sağladı ve toplamda 19 altın, 17 gümüş, 8 bronz madalya ile 44 madalya kazandı.
Milli takım, yurda dönerken havaalanında coşkulu bir karşılama ile karşılaştı. Ailelerin, spor camiasının ve vatandaşların yoğun ilgi gösterdiği bu karşılamada, sporcular büyük bir mutluluk yaşadı.
Türkiye Wushu Federasyonu Başkanı Abdurrahman Akyüz, Çin’de kazanılan bu tarihi başarının sadece bir şampiyonluktan öte, büyük bir mücadele ve emek olduğunu ifade etti.
ABDURRAHMAN AKYÜZ: SPORCULARIMIZ SAHADA YÜREKLERİNİ ORTAYA KOYDU
Akyüz, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:
“Bu başarı sadece bir şampiyonluk değil, emek, alın teri ve adaletin arayışına yönelik bir zaferdir. Sporcularımız sahada yüreklerini ortaya koydular. Gerçekten dünyanın en iyi sporcuları olduklarını bir kez daha kanıtladılar. Ancak, bu şampiyonada hakemlerin organize bir şekilde uyguladığı haksızlıklara da maruz kaldık. Dünyanın en iyi sporcularından bazıları haksız yere düşük puanlar aldı ve hak ettikleri altın madalyalar ellerinden alındı. En az dokuz dünya şampiyonluğumuz gasp edildi. Bununla birlikte yılmadık, mücadelemizi sürdürdük ve kazandık. Bu başarı, Türk Wushu’sunun uluslararası arenada ne denli güçlü olduğunu ve kararlılığını bir kez daha gözler önüne serdi. Sporcularımızı içtenlikle tebrik ediyorum. Bu destansı başarı, Türk spor tarihine altın sayfalarla kazınacaktır.”
Akyüz’ün sözleri, milli takımın yaşadığı zorluklara rağmen ulaştığı bu tarihi başarının ardındaki gerçekleri ortaya koyarken, Türk Wushu Milli Takımı bir kez daha dünya sahnesinde gücünü kanıtladı.

