Gülseren KARAPINAR-Mehmet ALA/İSTANBUL, – Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın Güzel Sanatlar Genel Müdürlüğü, 90. yıl dönümü etkinliğini kutlamak için özel bir organizasyon düzenledi. Etkinlikte bir konuşma gerçekleştiren Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Batuhan Mumcu, “Güzel Sanatlar Genel Müdürlüğü, Türkiye’nin 81 ilinde pek çok sanat etkinliği gerçekleştiriyor. Bu yapılanmalarla halkımızı sanata yaklaştırmayı hedefliyoruz. Genç sanatçılarımıza düzenlediğimiz yarışmalarla rehberlik etmeye çalışıyoruz. Sayın Bakanımızın liderliğinde, Cumhurbaşkanımızın destekleriyle Türkiye Yüzyılı’na uygun projelerimiz ve etkinliklerimiz sürdürülmeye devam edecek” ifadelerini kullandı.
Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın 90. yılı, Atatürk Kültür Merkezi’nde (AKM) gerçekleştirilen etkinlikle kutlandı. Etkinlikte Bakan Yardımcısı Batuhan Mumcu’nun yanı sıra Güzel Sanatlar Genel Müdürü Ömer Faruk Belviranlı, sanatçılar ve birçok kişi yer aldı.
‘GÜZEL SANATLAR GENEL MÜDÜRLÜĞÜMÜZ, TÜRKİYE’NİN 81 İLİNDE ETKİNLİKLER DÜZENLİYOR’
Bakan Yardımcısı Mumcu, “Bugün burada çok özel bir akşamda bir araya geldik. Güzel Sanatlar Genel Müdürlüğü’nün 90. yılı, geçmişten bugüne birçok sanat dalını içinde barındıran bir yapı olarak kutlanıyor. Müzik dallarından resim ve heykel gibi birçok alanı kapsıyor. Bugün bu özel yılı kutlamak için güzel bir gösteri ve konser düzenleyeceğiz. Geçmişimize sımsıkı bağlı kalarak geleceğe sağlam adımlarla ilerliyoruz. Genel müdürlüğümüz ülkemizin 81 ilinde sanat etkinlikleri yapmaya devam ediyor. Genç yeteneklerimize destek olmak için yarışmalar düzenliyoruz. Bakanımızın ve Cumhurbaşkanımızın destekleriyle Türkiye Yüzyılı’na yakışır projeler geliştirmeye devam edeceğiz. Bu güzel akşamı birlikte kutlayacağız. AKM’ye, İstanbul’un merkezine hoş geldiniz. Bugünkü etkinliğimizi hep beraber gerçekleştirmeye çalışacağız” diye konuştu.
‘GEÇMİŞTEN GELEN GÜZELLİKLERİ BİRLİKTE ŞAHİT OLACAĞIZ’
Etkinlikte bir diğer konuşma da Güzel Sanatlar Genel Müdürü Ömer Faruk Belviranlı’dan geldi. Belviranlı, “Bu gün bizim için oldukça anlamlı. Güzel Sanatlar Genel Müdürlüğü’nün sanatsal yolculuğunu 1935 yılından beri sürdürüyor olması nedeniyle burada sizlerle birlikte bu mutluluğu paylaşıyoruz. 90 yıl önce kurulan bu müdürlük, opera, bale, tiyatro ve geleneksel sanatlar gibi birçok unsuru içermektedir. Bugün 90. yılını büyük bir coşkuyla kutlayacağız ve çok emek verildi. 90 yıllık süreçte sanatçılarımızın ve İhsan Özer Müzik Direktörü’nün büyük katkıları oldu. Bugün 300 kişilik bir ekip olarak siz sanatseverlerin karşısında olacağız ve 90 yıl öncesinden beri gelen melodileri hep birlikte dinleyeceğiz. Geçmişe duyduğumuz saygı ve geleceğe olan özlemimizi ifade edeceğimiz bir program hazırladık. Bu organizasyonda desteklerini esirgemeyen Bakanımız Mehmet Nuri Ersoy’a teşekkürlerimi sunuyorum” şeklinde konuştu.


